Пропускане към основното съдържание

не ми се спи

решавам, още малко да помисля.. макар, че мислите ми напоследък наподобяват учестен пулс, с невъзможност за измерване (съгласна съм с хераклит, всичко толкова бързо се променя, че дори да искам не мога два пъти да вляза в една съща мисловна река). тогава какво остава? агонията на този неспирен поток? не, НЕ.. бунтувам срещу това, но всеки нов анализ ме изправя пред ужаса на предвидимостта, как така не мога да съм от онези спонтанни хора, със спонтанни постъпки и още по-спонтанни решения. роб съм на собствения си контрол, който сигурно съм си го наложила в един от дните на детско поражение (да кажем, че необмислено съм направила нещо съвсем тривилано, което разбира се е довело до сблъск.. и БУМ.. в уплаха съм решила много внимателно отсега нататък да правя каквото и да било). и да страдам заради детски грешки? но кое е по-опасно - да съм предвидима пред себе си или пред другите?
пред себе си, защото бягам,
когато реката, спира да е плитка,
в дълбокото с улпаха осъзнавам
контрола вече дава грешка,
стегна ли нов багаж, за ново място,
отново всичко се повтаря.
пред другите, защото искам
да не съм това, което искат,
инак спира да е интересно,
а те това нетрудно го предвиждат,
преди дори да сме се
изтискали взаимно.
---
забавно е как чакането за изпит е почти като да имаш „пеперуди в стомаха“.. хмм може би по - скоро стоножки, лигавят те отвътре и размесват и без това хаотичните ти мисли. не слушам музика преди изпит.. уж помагало. все пак важна е подредеността на „буркана с информация“, закрепен за мозъчната кора. но защо сега злочастно единствено ме вълнуват онези спонтанни хора, със спонтанни постъпки и още по-спонтанни решения.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Вятър

И тази нощ ще бъда Вятър, вилнеещ тъй самотен из града, ще бъда без лице, тяло и без сянка, за да не мога лесно да се приземя. А Вятърът захвърля всички чувства, които го потискат и шептят, обаче с думи, завързани със котва, те приказка измислена четат. А Вятърът не вярва на онези, които свалят от небето му звезди и в дар му дават всичките комети, реалност иска той – не ще ги оцени. Виелица е, но зима е, нормално. Вятърът замръзна под дъжда и бе подминат тъй профанно, и бе убит от всеки със слова. Но мина някой и стопли го за малко и светнаха по-ярко нощните звезди, реших да бъда Вятър, но за кратко, изгубих се в най прекрасните очи. (26.12.2011)
  Сред снега звънлив и тихо в мрака през нощта изникна минзухар. И дълго беше сам, но ето стана наоколо лилав простора цял. Лъчите стопиха снежната премяна и всяко тайно чудо стана явно. Земята зажадува дъхава промяна, теменужена мелодия засвири трайно. Деца извика пролетната песен в букет от трепети поникнали, за радост, за живот чудесен след бурите се раждат изгреви.

И люляците се превърнаха във птици..

И люляците се превърнаха във птици, когато срещнах твоята усмивка, а беше пролет, боцкаха карфици от минали любови в болезнена обвивка. И слънцето с дъжда измисли песен, а мен престана да ме има, разтворихме се в цвят телесен, един във друг се смесихме двамина. А вятърът разпали огъня изстинал, в секунди светът се преобърна когато сляхме се в едно, но ето, как съня в реалност да превърна? 22.05.2012