Пропускане към основното съдържание

из един стар екзистенциален сюжет по Философска Антропология

“Треперя над всяка секунда, мъча се да я изчерпя; нищо наоколо не ми се изплъзва, домогвам се до всичко, което минава покрай мен, всичко запечатвам в себе си завинаги - и мимолетната нежност на прекрасните очи, и уличните шумове, и измамния зрак на развиделяването - и все пак минутата изтича, без да я задържа, приятно ми е, че отминава...” - Погнусата


... Бях сама... и тъжна, пиех кафе, валеше топъл майски дъжд, пианистът-виртуоз свиреше Шопен. Интересно е, че не го забелязах веднага, може би вината бе в цялата оживена тълпа от млади студенти, бързащи да се скрият от дъжда. Първото, което видях беше купчината листа с изписана музика, изглеждаше вдъхновен, ръцете му, оцапани в мастило, трепереха. Беше небрежен, небръснат (но в същото време елегантен и подреден), със сако и разкопчана риза, пиеше двойно уиски с лед и пушеше цигара след циагара.  Изведнъж шумът стана дразнещ, пианисът - досаден, стенният часовник - пронизващ всяка секунда, а дъждът - глупав и безкраен, защото всичко това ме отвличаше от съвършения образ, покорил за секунди цялата ми същност. И до ден днешен пресъздавам началната сцена, по време на която съм била грабната, сякаш имам нужда от достоверна причина за всичко, последвало след това. А такава няма, в любовния унес всяка причина е алогична, всяко обяснение - недостоверно. Причината е в пъстротата на очите му, в неловките секунди мълчание, придружени от още по - неловки усмивки и погледи, в наелектрезиращия допир на ръцете му, в това, че го имаше и че аз бях там да го видя... 

2011

Коментари

Популярни публикации от този блог

Вятър

И тази нощ ще бъда Вятър, вилнеещ тъй самотен из града, ще бъда без лице, тяло и без сянка, за да не мога лесно да се приземя. А Вятърът захвърля всички чувства, които го потискат и шептят, обаче с думи, завързани със котва, те приказка измислена четат. А Вятърът не вярва на онези, които свалят от небето му звезди и в дар му дават всичките комети, реалност иска той – не ще ги оцени. Виелица е, но зима е, нормално. Вятърът замръзна под дъжда и бе подминат тъй профанно, и бе убит от всеки със слова. Но мина някой и стопли го за малко и светнаха по-ярко нощните звезди, реших да бъда Вятър, но за кратко, изгубих се в най прекрасните очи. (26.12.2011)
  Сред снега звънлив и тихо в мрака през нощта изникна минзухар. И дълго беше сам, но ето стана наоколо лилав простора цял. Лъчите стопиха снежната премяна и всяко тайно чудо стана явно. Земята зажадува дъхава промяна, теменужена мелодия засвири трайно. Деца извика пролетната песен в букет от трепети поникнали, за радост, за живот чудесен след бурите се раждат изгреви.

И люляците се превърнаха във птици..

И люляците се превърнаха във птици, когато срещнах твоята усмивка, а беше пролет, боцкаха карфици от минали любови в болезнена обвивка. И слънцето с дъжда измисли песен, а мен престана да ме има, разтворихме се в цвят телесен, един във друг се смесихме двамина. А вятърът разпали огъня изстинал, в секунди светът се преобърна когато сляхме се в едно, но ето, как съня в реалност да превърна? 22.05.2012